مزایای ایزو 10003 :

• سیستم شفاف – شما با انتشار پروسه خود به مشتری نشان می دهید که روندی باز، موثر و آسان دارید.
• اطمینان مشتری – یک تعهد استاندارد نسبت به حل شکایت به آنها نشان می دهد هر شکایتی رسیدگی خواهد شد.
• کارآیی ارتقا یافته – استمرار در پیشرفت باعث می شود با تحلیل ریشه ای علت، عملکرد های سازمان ارتقا یابد.
• رابطه بهتر – سیستم اجازه می دهد یک رویکرد مشتری محور برای رسیدگی، تحلیل و بررسی شکایات اتخاذ شود.
• سیستم قابل ممیزی – سیستم مدیریت شکایت قابل ممیزی شدن است تا مطمئن شویم الزامات پیگیری می شوند.
این ایزو برای رسیدگی به شکایات در داخل یک سازمان کاربرد ندارد.
این ایزو موارد زیر را به سازمان استفاده کننده ارائه می دهد:
• راهنمایی در انتخاب ارائه کنندگان و استفاده از خدمات آنها،
• مشارکت و تعهد مدیریت در حل اختلاف و به خدمت گرفتن منابع مناسب داخل سازمان،
• ضروریات یک حل اختلاف در دسترس، شفاف، مناسب و عادلانه،
• راهنمایی درباره مدیریت مشارکت یک سازمان در حل اختلاف
• نظارت، ارزیابی و ارتقا پروسه حل اختلاف.

اين استاندارد بين المللي قابل اجراست براي:

-شكايات در ارتباط با ويژگي هاي محصولات سازمان كه مورد انتظار مشتري است و در ارتباط با فرايند رسيدگي به شكايات و حل اختلافات

حل اختلافات بوجود آمده از فعاليت هاي تجارت داخلي يا خارجي

– راهنمايي در خصوص تعيين زمان و چگونگي مشاركت سازمانها در حل اختلافات

– راهنمايي در انتخاب تهيه كنندگان و استفاده از خدمات آنها

– جلب مشاركت مديريت ارشد و همكاري او در حل اختلافات و توسعه منابع كافي در سازمان

– ضروريات، براي حل اختلافات عادلانه، مناسب و شفاف در دسترس

– راهنمايي در مديريت مشاركتها در سازمانها در حل اختلافات

– كنترل، ارزيابي و بهبود فرايند حل اختلافات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *