مزایای ISO 10003

• سیستم شفاف – شما با انتشار پروسه خود به مشتری نشان می دهید که روندی باز، موثر و آسان دارید.
• کارآیی ارتقا یافته – استمرار در پیشرفت باعث می شود با تحلیل ریشه ای علت، عملکرد های سازمان ارتقا یابد.
•اطمینان مشتری – یک تعهد استاندارد نسبت به حل شکایت به آنها نشان می دهد هر شکایتی رسیدگی خواهد شد.
• رابطه بهتر – سیستم اجازه می دهد یک رویکرد مشتری محور برای رسیدگی، تحلیل و بررسی شکایات اتخاذ شود.
• سیستم قابل ممیزی – سیستم مدیریت شکایت قابل ممیزی شدن است تا مطمئن شویم الزامات پیگیری می شوند.
این ایزو برای رسیدگی به شکایات در داخل یک سازمان کاربرد ندارد.

این ایزو موارد زیر را به سازمان استفاده کننده ارائه می دهد:

• راهنمایی در انتخاب ارائه کنندگان و استفاده از خدمات آنها،
• مشارکت و تعهد مدیریت در حل اختلاف و به خدمت گرفتن منابع مناسب داخل سازمان،
• ضروریات یک حل اختلاف در دسترس، شفاف، مناسب و عادلانه،
• نظارت، ارزیابی و ارتقا پروسه حل اختلاف
•راهنمایی درباره مدیریت مشارکت یک سازمان در حل اختلاف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *