ایزو 24751 : سازگاری و دسترس بودن ابزار الکترونیکی در آموزش و پرورش
ISO / IEC 24751-3: 2008 یک زبان مشترک برای توصیف منابع یادگیری دیجیتالی برای تسهیل تطبیق این منابع با نیازها و ترجیحات دسترسی دانش آموزان فراهم می کند (مطابق تعریف ISO / IEC 24751-2).
این توضیحات یک طرف از یک جفت توصیف است که برای مطابقت با نیازهای کاربر و ترجیحات مربوط به ارائه آموزش استفاده می شود (همانطور که در ISO / IEC 24751-1 شرح داده شده است).
ISO / IEC 24751-3: 2008 در مورد اصول اساسی رعایت شده در تهیه این مدل برای توصیف منابع یادگیری دیجیتال صحبت می کند.
این توضیح می دهد: مفروضات ایجاد شده در توسعه ISO / IEC 24751-3: 2008 ، مفهوم یک منبع اصلی و اقتباس شده ، دسته اصلی فراداده برای منابع اصلی و اقتباس شده ، مفهوم حالت دسترسی برای یک منبع ، منظور از با سازگاری ، و اهمیت قابلیت همکاری و نقشی که با اجرای مداوم در تعامل پذیری ایفا می کند.
این شامل مدل اطلاعات برای ISO / IEC 24751-3 ، از جمله ویژگی ، وقوع مجاز و نوع داده های هر عنصر است.
این تعریف و توصیف نحوه استفاده از اصطلاحات در مدل اطلاعات ، و توضیح می دهد که چگونه می توان ISO / IEC 24751-3: 2008 را تمدید کرد.
در مورد انطباق با ISO / IEC 24751-3 بحث شده است. انطباق بستگی به نقشی دارد که فن آوری سازگار دارد. الزامات سازگاری برای هر دو برنامه ارائه آموزش ، منابع و ابزارهای تأیید ابرداده توضیح داده شده است.
ISO / IEC 24751-3: 2008 فراهم می کند
لیست تلفیقی از تمام اصطلاحات تعریف شده در ISO / IEC 24751-3: 2008 ، به ترتیب حروف الفبا فرانسه ،
اصطلاحات و تعاریف معادل زبان فرانسوی ایزو ، و
کدهای نشان دهنده جنسیت اصطلاحات فرانسه.
کدهای واژگان ، مقادیر و قوانین مرتبط با کاربرد تعریف شده اند. لیستی آموزنده از مقادیر پیش فرض توصیه شده برای تنظیمات و نیازهای یادگیرنده ارائه شده است.
این اتصالات موجود IMS Access برای همه مشخصات ابرداده نسخه 1 (ACCMD) را که به عنوان مشخصات مرجع ISO / IEC 24751-3: 2008 خدمت می کند ، لیست می کند.
این سناریو اطلاعات را برای استفاده از ISO / IEC 24751-3: 2008 شرح می دهد و نمونه هایی از اجرای آموزنده را ارائه می دهد.
استفاده از ISO / IEC 24751-3: 2008 در رفع نیازهای فرد یادگیرنده در یک محیط یادگیری با رایانه با رابط کاربری و منابع لازم برای رفع آن نیازها کمک خواهد کرد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.