ایزو 10003:2007 به سازمانها در برنامه ریزی، طراحی، تهیه، اجرا، نگهداری و پیشرفت پروسه حل اختلاف موثر و کارآمد کمک می کند. این استاندارد به سازمان در تشخیص، مدیریت و درک میزان موفقیت رسیدگی به شکایات مشتری کمک می کند.
ایزو 10003:2007 برای هر نوع سازمانی قابل استفاده است و درباره زمان و نحوه حل اختلاف به سازمان ها کمک می کند.
اجراي اين استاندارد مي تواند:
- فرايند حل اختلافات را به گونه اي انعطاف پذير تهيه كند كه در مقايسه با فرايندهاي مرتبط با دادگاه بتواند ارزان تر، ساده تر و سريعتر باشد.
- كمك به ايجاد رضايت مشتري و وفاداري الگويي را تهيه كند تا افراد و سازمانها توانايي ارزيابي ادعاهاي سازمانها و تهيه كنندگان مبني بر عملكرد كارا، اثربخش و بيطرفانه را داشته باشند.
- كمك به اطلاع رساني كاربران بالقوه حل اختلافات درباره شرايط دسترسي، هزينه و پيامدهاي قانوني.
- فراهم كردن توانايي سازمان براي شناسايي و رفع علل اختلافات.
- بهبود روش رسيدگي به شكايات و اختلافات سازمان.
- تهيه اطلاعات اضافي كه مي تواند به بهبود فرايندها و محصولات سازمان كمك كند.
- بهبود شهرت و اعتبار سازمان يا دوري از آسيب زدن به آن .
- بهبود رقابت هاي داخلي و خارجي.
- اعتماد سازي پايدار و عادلانه در مورد اختلافات در بازار جهاني .
اين استاندارد بين المللي، توصيه هايي در جهت برنامه ريزي، طراحي، توسعه، اجرا، نگهداري و بهبود فرايند اثربخش و كاراي حل اختلافات را براي شكاياتي كه توسط سازمان حل نشده است فراهم مي آورد.
برای اطلاعات بیشتر راجع به این ایزو کلیک نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.