اخذ ایزو | مدرک ایزو | مشاوره ایزو | استقرار ایزو
  • خبرنامه
  • ارتباط با ما
  • ٰسؤالات متداول
  • استعلام مدارک
مشاوره ایزو | اخذ ایزو معتبر | گواهینامه ایزو مشاوره ایزو | اخذ ایزو معتبر | گواهینامه ایزو
انتخاب دسته بندی
  • انتخاب دسته بندی
  • ایزو های آموزشی و تحصیلی
  • ایزو های صنایع غذایی
  • ایزو های فناوری اطلاعات
  • ایزو های مدیریت و سازمان
  • ایزو های موسسات مالی و بانکی
  • ایزوهای تجارت و بازرگانی
  • ایزوهای صنعت و معدن
  • ایزوهای مراکز درمانی
  • ایزوهای مشاغل و خدمات
  • ایزوهای مشتری مداری
  • دوره های آموزشی
ورود / ثبت نام
0 علاقه مندی
0 محصول / 0 تومان
منو
مشاوره ایزو | اخذ ایزو معتبر | گواهینامه ایزو مشاوره ایزو | اخذ ایزو معتبر | گواهینامه ایزو
0 محصول / 0 تومان
دسته بندی کالاها
  • ایزو صنایع غذاییایزو صنایع غذایی
  • ایزو صنعت و معدنایزو صنعت و معدن
  • ایزو فناوری اطلاعاتایزو فناوری اطلاعات
  • ایزو مشاغل و خدماتایزو مشاغل و خدمات
  • ایزو تجارت و بازرگانیایزو تجارت و بازرگانی
  • ایزو مشتری مداریایزو مشتری مداری
  • ایزو آموزشی و تحصیلیایزو آموزشی و تحصیلی
  • ایزو مراکز درمانی و بهداشتیایزو مراکز درمانی و بهداشتی
  • ایزو موسسات مالی و بانکیایزو موسسات مالی و بانکی
  • ایزو مدیریت و سازمانایزو مدیریت و سازمان
  • صفحه نخست
  • ایزوهای پرکاربرد
    • ایزوهای مادر مشاغل
      • ایزو مدیریت کیفیت – ISO 9001:2015
      • ایزو مدیریت محیط زیست – ISO 14001:2015
      • ایزو مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای – ISO 45001:2018
      • ایزو ارزش نام تجاری – ISO 10668:2010
      • ایزو رسیدگی به شکایات مشتری – ISO 10002:2018
      • ایزو سنجش رضایت مشتری – ISO 10004:2018
    • ایزوهای IT و تبلیغاتی
      • ایزو مدیریت مخاطرات امنیتی – ISO/IEC 27001:2013
      • ایزو مدیریت امنیت اطلاعات سازمان – ISO/IEC NP 27002
      • ایزو مدیریت اطلاعات طبقه بندی شده – ISO/IEC 19790:2012
      • ایزو تکنولوژی گرافیک، رنگ چاپ در چاپخانه – ISO 2846-1:2017
      • ایزو دسترسی در تحقیقات و تبلیغات – ISO/PRF 20252
    • ایزوهای صنعت و معدن
      • مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی – HSE-MS
      • مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی – ISO 20815:2018
      • مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی – ISO/DIS 29001
      • سیستم های حمل و نقل هوشمند – ISO 15622:2018
      • ایزو مدیریت حمل و نقل عمومی – ISO/NP 24014-1
    • ایزوهای آموزشی و توریستی
      • ایزو کیفیت واحد آموزش سازمان – ISO 29993:2017ISO/DIS 10015
      • سیستم های مدیریت برای سازمان های آموزشی – ISO 21001:2018
      • ایزو کیفیت خدمات توریستی – ISO/NP 18513
    • ایزوهای صنایع غذایی و بهداشتی
      • ایزو مدیریت ایمنی مواد غذایی
      • ایزو مدیریت بهداشت موادغذایی – HACCP
      • ایزو شرایط مطلوب زیرساختار کشاورزی – GMP
      • ایزو کیفیت آزمایشگاه ها – ISO/AWI 15189
      • مدیریت تجهیزات پزشکی – ISO 13485:2016
  • مطالب آموزشی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • سوالات متداول
  • نمونه گواهی ایزو
  • اعتبار و مجوزها
استاندارد ایزو ارزش نام تجاری ISO 10668
بزرگنمایی تصویر
خانه ایزوهای تجارت و بازرگانی استاندارد ایزو ارزش نام تجاری ISO 10668
استاندارد ایزو کیفیت آزمایشگاه های پزشکی ISO 15189
استاندارد ایزو کیفیت آزمایشگاه های پزشکی ISO 15189 1,000,000 تومان
بازگشت به محصولات
استاندارد ایزو زیست محیط نمای درونی ساختمان ها
استاندارد ایزو زیست محیط نمای درونی ساختمان ها 700,000 تومان

استاندارد ایزو ارزش نام تجاری ISO 10668

700,000 تومان

افزودن به علاقه مندی ها
افزودن به علاقه مندی
دسته: ایزوهای تجارت و بازرگانی برچسب: ISO 10668, برند, تجاری, نام
اشتراک گذاری:
  • توضیحات
  • نظرات (0)
  • Shipping & Delivery
توضیحات

امروزه برند به بخش مهمی از سرمایه و ثروت یک سازمان تبدیل شده و به تبع آن مدیریت و راهبری آن نیزجزء استراتژی های سازمان ها قرار گرفته است. حال با توجه به اهمیت برند در سازمان، ضروری است همانند سایر سرمایه ها، برند نیز مورد ارزیابی و کنترل ارزش و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه قرار بگیرد. از این رو در سالهای اخیر سازمانهای بزرگی با جایگاه برند خاص خود اقدام به ارزیابی های مختلفی در این زمینه نمودن که هر کدام از روشهای بکار گرفته شده نقاط قوت و ضعف خود را داشت. تا این که در سپتامبر 2010 مؤسسه بین المللی ISO  بنا به نیاز سازمان ها در این زمینه، اقدام به تدوین و انتشار استاندارد بین المللی ISO 10668: 2010 با نام Brand Valuation نمود.

این استاندارد بین المللی با عنوان “ارزش نام تجاری-نیازمندی ها برای ارزش مادی نام تجاری” به تشریح استوار و شفاف روش های اجرایی برای اندازه گیری میزان ارزش یک برند می پردازد. برندها شامل نام ها، اصطلاحات، نشانه ها، نمادها، آرم ها و … هستند که محصولات، خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی را می شناسند.هرچند که مدت زیادی از انتشار این استاندارد نمی گذرد، اما سازمانهایی که از این استاندارد در راستای مدیریت و ارزیابی برند خود استفاده نموده اند، از موفقیت های چشمگیری برخوردار شده اند.کریستوفر شولز، رییس کارگروه پروژه ایزو که استاندارد مورد نظر را توسعه داده است می گوید “نام های تجاری باید تصویری متمایز و پایدار در ذهن ذینفعان به منظور کمک به یک شرکت برای پایداری در بازار ایجاد نمایند و با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را با خود درگیر نماید”.

اهداف حاصل از استقرار استاندارد ISO 10668

  • تحلیل اقتصادی مبتنی بر مدل های EVA و MVA
  • درج ارزش برند در گزارشات و صورت های مالی
  • ارزش گذاری سهام و امکان ورود به بورس
  • دریافت گواهی نامه بین المللی ارزش برند بر مبنای استاندارد مورد نظر
  • استفاده به عنوان آورده در سرمایه گذاری های مشتریک داخلی و خارجی
  • اخذ وام و تسهيلات بانکي
  • تبلیغات و پایش موفقیت برند
  • برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک برند

مزایای استقرار استاندارد ارزیابی برند:

انتخاب مصرف‌كنندگان را هدایت می‌كند:

در یک بازار بسیار بزرگ و پیچیده، برند یک میانبر را در فرآیند تصمیم گیری مصرف كننده به وجود می‌آورد. در مواجهه با محصولاتی كه به لحاظ كلیه جوانب برابر هستند، مصرف‌كنندگان غالباً برند‌هایی را انتخاب می‌كنند كه آن را می‌شناسند، محترم می‌شمارند و تایید می‌کنند.

مركز مشاوره مدیریت مرسر (MMC) اخیراً از مصرف‌كنندگان پرسیده است كه تمایل دارند با چه نوع شركت كار كنند، مصرف‌كنندگان پاسخ دادند كه شركتهایی را انتخاب می‌كنند كه  برند مورد تایید دارند، به جای شركتهایی كه تنوع گسترده‌ای از كلیه محصولات را با قیمت پایین به مشتری ارائه می‌دهند.

بر وفاداری مشتریان می‌افزاید:

از آنجا كه مشتریان بیشتر برندهایی را انتخاب می‌كنند كه می‌شناسند، استنباط می‌شود كه وفاداری مشتریان به شركتهایی با برند مورد تایید، بیشتر است. در نتیجه سود مالی روشنی را برای اینگونه شركتها به وجود می‌آورد برای اینكه هزینه جذب مشتریان جدید، به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ برابر هزینه حفظ مشتریان موجود است.

ورود به بازار جدید را ممكن می‌سازد:

شركتهایی با نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق‌تر هستند. مرسدس بنز آنقدر در زمینه مهندسی كیفیت قوی است كه وقتی وارد بازار خودروهای سرعتی و ورزشی شد، خودرو كلاس M آن قادر شد با یک قیمت مناسب بر بازار حكمفرمایی كند، علی رغم اینكه مرسدس بنز قبلاً اصلاً وسایل نقلیه ورزشی تولید نمی‌كرد. دیزنی نتیجه مشابه همین را داشت زمانی كه وارد صنعت سفرهای تفریحی دریایی شد، برند شركت آنقدر قوی است که خط تفریحی دیزنی یكی از موفقترینها در این زمینه شد.

افزایش قیمت محصول را امكان پذیر می‌سازد:

شركتهایی با نام تجاری قوی اغلب می توانند قیمتهای بیشتری برای كالاهای خود درخواست كنند. تویوتا خودروهای خود را با قیمت بیشتر از قیمت خودروهای ژئو(GEO) می‌فروشد. برعكس، یك برند ضعیف برای رقابت باید قیمتهای پایین ارائه دهد. دیوید روبرت معاون اول استراتژی بازار در شیكاگو می‌گوید یكی از دلایلی كه نیسان ضرر داد (در سالهای اخیر) اینست كه شركت نیسان تقریباً ۱۰۰۰ دلار در هر خودرو به خاطر ضعیف شدن برند از دست داد. وی مـی افزاید: این چیزی است كه رئیس هیئت مدیره نیز پذیرفت.

استخدام كاركنان را افزایش می دهد:

شركتهایی با نام تجاری قوی بهتر می توانند نخبگان را جذب كنند. در سال ۱۹۹۸ مركز مشاوره مدیریت مرسر(MMC) از فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نظرخواهی كرد كه چه عاملی بر تصمیمات استخدامشان تاثیر گذاشته است. پاسخ‌دهندگان به این نظرخواهی نام تجاری و شهرت شركت را عامل شماره یك تاثیرگذارنده بر انتخابشان دانستند. در واقع نام تجاری شركت حداقل ۲۵ درصد بیشتر از سایر عوامل دیگر نظیر حقوق، نوع كار، فرهنگ شركت، فرصتهای ترفیع و تشویق امتیاز كسب كرد

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “استاندارد ایزو ارزش نام تجاری ISO 10668” لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery

محصولات مرتبط

26000
مقایسه

استاندارد ایزو مسؤليت اجتماعي سازمان‌ها ISO 26000

700,000 تومان
ايزو 26000 يك راهنماي استاندارد داوطلبانه تدوين شده از سوي سازمان بين‌المللي استانداردها در خصوص مسؤليت اجتماعي سازمان‌هاست. اين استاندارد
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
ce
مقایسه

درخواست نشان CE

900,000 تومان
CE نشان کیفیت نیست، بلکه حکایت از ایمنی محصول دارد. این نشان بیانگر تطابق ایمنی محصول با الزامات اتحادیه اروپا
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
22301
مقایسه

استاندارد ایزو مدیریت دوام تجارت ISO 22301

700,000 تومان
ایزو 22301 (BS 25999 سابق) در زمینه ی «مدیریت دوام تجارت» کاربرد دارد. الزامات پیاده سازی، اجرا و ارتقا سیستم،
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
BS 11000
مقایسه

استاندارد ایزو کسب و کار اشتراکی BS 11000

700,000 تومان
BS 11000 از بروز اشتباه از کار مشارکتی با سرمایه گذاری در روابط مشترک کسب و کار کمک میکند .
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
ISO 17024
مقایسه

استاندارد ایزو اطمينان از انجام درست کار ISO 17024

700,000 تومان
ویرایش دوم استاندارد ISO 17024 امروزه دامنه فعالیت سازمان های صدورگواهینامه بسیار وسعت یافته، به طوریکه بسیاری از استاندارد های
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
مقایسه

استاندارد ایزو کاهش تنوع و افزایش کیفیت در کسب و کار ISO 13053

700,000 تومان
شش سیگما یک رویکرد برای بهبود کسب و کار است که با تمرکز بر کاهش تنوع در تمام مراحل کار
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
استاندارد ایزو تحقیق بازاری ISO 20252
مقایسه

استاندارد ایزو تحقیق بازاری ISO 20252

700,000 تومان
اگر سازمان ها به اجرای تحقیقات بازاری بپردازند، نمایش بهترین عملکرد، محرک قدرتمندی است برای مشتریان و رقبای به القوه.
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
ISO 10014
مقایسه

استاندارد ایزو مباحث راهبرد منافع مالی و اقتصادی ISO 10014

700,000 تومان
رهبری وب ( که معمولا دربخش های مالی کنترل و پایش میشوند) ایجادنمایند. این ارتباط منطقی دردنیای امروز نه تنها یک
افزودن به علاقه مندی
افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن (Esc)
خدمات ایزومستر
  • مكان گيرنده آشنایی با روش اجرایی فرآیند تدوین استاندارد های ملی ایران 495,000 تومان 395,000 تومان
  • 37101 سیستم مدیریت توسعه پایدار ISO 37101:2016 700,000 تومان
  • ISO14224 استاندارد تعمیرات و نگهداری تجهیزات پتروشیمی و شرکت نفت ISO14224:2016 800,000 تومان
  • اسناد و اطلاعات مدیریت استاندارد اسناد و اطلاعات مدیریت ISO 15489-1 :2016 700,000 تومان
  • 27042 فناوری اطلاعات، فنون امنیتی، تفسیر شواهد رقمی (دیجیتالی) ISO 27042:2015 800,000 تومان
آخرین مقاله های ایزو
  • نقطه مراقبت (POCT) ISO 22870-2016
    نقطه مراقبت (POCT)-ISO 22870:2016
    فروردین 22, 1396 بدون دیدگاه
  • استاندارد منسوجات iso 18254-2016
    استاندارد منسوجات ISO18254-1:2016
    فروردین 21, 1396 بدون دیدگاه
  • استاندارد ارزیابی نویز iso 1996-a-2016
    استاندارد اندازه گیری و ارزیابی نویز محیط زیست ISO 1996-1:2016
    فروردین 19, 1396 بدون دیدگاه
اصفهان، برج عالم آراء، طبقه ۶ واحد ۶۰۲
Phone: (+۹۸)۰۲۱-۲۸۴۲۸۴ داخلی ۲
Fax: (+۹۸) ۰۲۱-۲۸۴۲۸۴۸۵
تازه های استاندارد
  • نقطه مراقبت (POCT) ISO 22870-2016
    نقطه مراقبت (POCT)-ISO 22870:2016
    فروردین 22, 1396 بدون دیدگاه
  • استاندارد منسوجات iso 18254-2016
    استاندارد منسوجات ISO18254-1:2016
    فروردین 21, 1396 بدون دیدگاه
  • استاندارد ارزیابی نویز iso 1996-a-2016
    استاندارد اندازه گیری و ارزیابی نویز محیط زیست ISO 1996-1:2016
    فروردین 19, 1396 بدون دیدگاه
وب سایت های ما
  • هلدینگ توسعه دهندگان
  • بنیاد آموزش مجازی
  • مجله موفقیت
لینک های اصلی
  • سؤالات متداول ایزو
  • نمونه مدارک ایزو
  • مجوزهای ایزومستر
  • حسن انجام کار ایزو
  • درباره ایزومستر
  • تماس با ایزومستر
مشاوره و اخذ ایزو
  • ایزو های مدیریت و سازمان
  • ایزوهای صنعت و معدن
  • ایزوهای صنایع غذایی
  • ایزوهای فناوری اطلاعات
  • ایزوهای مشتری مداری
  • ایزوهای آموزشی و تحصیلی
ایزومستر ۱۳۹۸ حقوق طراحی و اجرا متعلق است به مرکز هلدینگ توسعه دهندگان-طراحی تخصصی وب سایت و سئو. استدیو تدْسا.