این استاندارد بین المللی راهنمایی هایی برای مدیریت کیفیت پروژه ها ارائه می نماید. این استاندارد اصول و سرمشق هایی برای استقرار مواردی که در دستیابی به اهداف کیفی پروژه ها اهمیت داشته و بر آن تأثیر گذار هستند، بیان می کند. این استاندارد مکمل خطوط راهنمای ارائه شده در ISO 9004 می باشد.
این خطوط راهنما برای مخاطبان گسترده ای فراهم شده است.این خطوط برای پروژه هایی که می توانند شکل های متنوعی از کوچک تا بسیار بزرگ، ساده تا پیچیده، یک پروژه یا قسمتی از یک برنامه یا مجموعه ای از پروژه ها به خود بگیرند، بکار گرفته شود. قصد این استاندارد بر آن است که این خطوط توسط افرادی که در مدیریت پروژه تجربه داشته و به اطمینان از اینکه سازمان آنها در بکارگیری سرمشق های ارائه شده در خانواده استانداردهای ISO9000 ، نیاز دارند و همچنین افرادی که در مدیریت کیفیت تجربه داشته و ملزم به تعامل با سازمان های پروژه در بکارگیری آن دانش و تجربه در پروژه هستند،
مشخص شده دو جنبه برای بکارگیری مدیریت کیفیت در پروژه وجود دارد: یکی فرآیندهای پروژه و دیگری محصول پروژه.بروز خطا در برآورده سازی هر یک از جنبه ها، می تواند تأثیرات قابل توجهی بر روی محصول، مشتری و سایر طرف های ذینفع، و مجری داشته باشد.
استاندارد ايزو 10006 توسط كميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد، مديريت كيفيت و تضمين كيفيت- زير كميته 2- سيستم هاي كيفيت در سال 2003 انتشار يافته است. اولين ويرايش اين استاندارد در سال 1997 انتشار يافت. ويرايش دوم آن كه به صورت فني بازنگري شده است، ويرايش اول را لغو كرده و جايگزين آن شده است.
اين ويرايش به دنبال گسترش تطبيق ايزو 10006 با استانداردهاي بينالمللي سري ايزو 9000 بوده و شامل مطالب جديدي در خصوص اصول مديريت كيفيت آنها است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.