الف- موضوع و دامنه ی طرح:

خدمات آموزش، مشاوره و استقرار سیستم فرآیند اثربخش آموزش و اعطای گواهی نامه ی بین المللی (ایزو 10015) با رویکردی بومی برای سازمانهای آموزش دهنده و گواهی نامه ی بین المللی Train the Trainer برای مدیران ارشد و اساتید.

ب- اهمیت طرح:

با عنایت به تقدس و اهمیت شغل شریف معلمی و نقش آن در پرورش نسل آینده ، مراکز آموزش دهنده میبایستی با توجه به تغییرات سبک ها و متد های آموزشی اساتید و دبیران خود را به روز نمایند و این امر نیازمند آشنایی مدیران صنعت آموزش با سیستمهای آموزشی نوین کشورهای صاحب سبک در این عرصه است. یکی از عوامل و ابزارهای موثر برای دستیابی به این مهم استفاده از زبان مشترک استاندارد و بومی سازی استاندارد های آموزشی بر مبنای شرایط فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی ایران عزیز میباشد.

آشنایی نسل جدید با ابزارهای ارتباطی و رسانه ای،معضلات فرهنگی و اقتصادی جامعه از جمله طلاق و ناهنجاریهای اخلاقی و …،دبیران و اساتید را بر آن میدارد تا در کنار آموزش ،معضلات فوق را شناسایی کرده و در صدد برطرف نمودن آن برآیند.

ISO 10015 چیست؟

اصول مديريت كيفيت كه مبناي استانداردهاي سري ISO 9000 (و همچنين استانداردهاي سري  ISO 10000 به عنوان بخشي از آن مجموعه) است بر اهميت مديريت منابع انساني و نياز به آموزش مناسب تاكيد دارد. بر مبناي اين اصول مشتريان احتمالا به هر دو جنبه، يعني ميزان تعهد سازمان به منابع انساني خود و همچنين توانايي سازمان براي نشان‌دادن راهبرد مورد استفاده براي بهبود شايستگي كاركنان خود، توجه دارند و به آن‌ها ارج مي‌نهند. كاركنان در تمامي سطوح بايستي آموزش ببينند به گونه‌اي كه تعهد سازمان در عرضه محصولات با كيفيت لازم و در يك بازارِ به سرعت در حال تغيير كه در آن خواسته‌ها و انتظارات مشتريان دائما افزايش مي‌يابد، برآورده شود. اين استاندارد راهنمايي‌هايي را جهت ياري رساندن به سازمان و كاركنان آن هنگام پرداختن به مسائل آموزشي ارائه مي‌دهد.

اهداف سازمان در زمينه بهبود مداوم، از جمله در رابطه با عملكرد كاركنان آن، ممكن است تحت تاثير عوامل متعدد داخلي و بيروني از قبيل تغييرات بازار، فن‌آوري، نوآوري و خواسته‌ها يا الزامات مشتريان و ساير طرف‌هاي ذينفع قرار گيرد. اين گونه تغييرات سازمان را ملزوم مي‌سازد تا نيازهاي مرتبط به شايستگي در سازمان خود را مورد تحليل قرار دهد. نقش اين استاندارد فراهم کردن راهنمايي جهت ياري رساندن به سازمان‌ها جهت شناسايي و تحليل نيازهاي آموزشي، طراحي و برنامه‌ريزي آموزشي، ارائه آموزش، ارزشيابي نتايج آموزش و پايش و بهبود فرآيند آموزش به منظور دستيابي به اهداف آن است.

 

1 دیدگاه در “ISO 10015 (مدیریت کیفیت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *