ایزو 26000

استاندارد راهنما است و نکاتی در مورد مسئولیت اجتماعی ارائه می دهد. و استاندارد گواهی نخواهد بود ولی فعالیت های بهتری ارائه می دهد که سازمان ها می توانند این اصول را در فعالیت ها، زنجیره تامین و بازار خودشان بکار گیرند. این استاندارد ،

مسئولیت اجتماعی را بعنوان مسئولیت سازمان تعریف می کند که اثرات تصمیم گیری و فعالیت های آن بر جامعه و محیط زیست را از طریق رفتار اخلاقی و شفاف بیان می کند:

در توسعه پایدار ، شامل سلامتی و رفاه جامعه دخالت دارد. انتظارات سهامداران را لحاظ می کند مطابق با قانون عملی بوده و با نمودهای بین المللی رفتار منطبق است در سازمان یکپارچه شده و اجرا می شود این استاندارد برای هر نوع سازمان، کوچک و بزرگ، دولتی ، تجاری یا غیر دولتی معتبر است

مزایا

با بکارگیریایزو 26000 می توانید پروسه های داخلی خود را بهینه کرده و از انطباق بین سیستم مدیریتی و تلاش های خود در مسئولیت اجتماعی و دوام پذیری مطمئن شوید شما بعنوان سازمانی مسئول می توانید با شرکاء ودولت و رسانه و تامین کنندگان، مشتریان و جامعه ای که در آن فعالیت می کنید،رابطه خود را بهتر کنید ارتقاء و حفاظت برند می تواند با جلب اعتماد سهام داران بدست آید، و شهرت بد در کنار بحران های شهرت می تواند کمتر شود. افزایش شهرت ، اخلاق کارکنان و نیز توانایی جذب و بازگشت کارگران را بهبود می بخشد. سرمایه گذاران، حمایت کنندگان مالی و مجامع مالی نیز علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در سازمان های اخلاق مدار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *