برای بسیاری از سازمان ها حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری چالش بزرگی می باشد. استفاده از منشور رضایت مشتری، روشی است برای روبرو شدن با این چالش است. منشور رضایت مشتری از قول ها و تمهیدات مرتبطی تشکیل شده است که مواردی مانند تحویل محصول، نحوه عمل در خصوص اطلاعات شخصی مشتریان، برگشتی های محصول، آگهی کردن و احکامی در خصوص اوصاف خاصی از یک محصول یا عملکرد آن را مطرح میکند.
استاندارد ايزو 10001 ، راهنمايی از كدهای رفتاری رضايتمندی مشتری برای سازمان را شامل می شود. چنين كدهايی، این واقعیت که مشتريان چه انتظاراتی از سازمان و محصولاتش دارند را نشان میدهد و در نتیجه احتمال بروز مشكلات و حذف علل شكايات و اختلافات را به حداقل میرساند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.