سوالات متداول متقاضیان ایزو

سوال : یک شرکت گواهی کننده چیست؟

پاسخ : یک شرکت گواهی کننده، که ثبت کننده و CB نیز نامیده می شود، سازمان ثالثی است که همخوانی سیستم مدیریت سازمان شما را با الزامات استانداردها ارزیابی می کند و در صورت وجود تطابق گواهینامه اعطا می کند.

سوال : حق الزحمه برنامه کامل گواهینامه شرکت گواهی کننده چقدر است؟

پاسخ: هزینه ی خدمات شرکت گواهی کننده به اندازه و پیچیدگی سازمان شما، مقیاس ثبت سیستم مدیریت کیفیت و تعداد مکان های مدنظر بستگی دارد.

–         (لازم) هزینه ابتدایی ارزیابی و مشاوره و ارائه راهکارهای لازم توسط ایزو مستر و صدور گواهی تایید از سمت شرکت

–         (احتمالی) هزینه مشاوره حضوری و رفع مغایرت های احتمالی در صورت نیاز

–         (لازم) هزینه پروسه صدور گواهی بین المللی از مراجع اعتبار سنجی شده

–         به تمامی مبالغ مندرج در سایت ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد و شرکت متقاضی در صورت نیاز می تواند درخواست صدور فاکتور را به واحد حسابداری ارجاع دهد تا فاکتور خدمات دریافت شده به نام شرکت ایشان صادر و به آدرس متقاضی ارسال گردد.

سوال : مدت زمان انجام کلیه مراحل تا صدور گواهینامه چه میزان می باشد ؟

پاسخ : مدت زمان لازم بسته به نوع و گستره فعالیت شما متفاوت می باشد اما برای مراحل مختلف کا به شرح زیر است :

–         (نسبت به سایز سازمان، تعداد پرسنل و انگیزه سازمان) ارزیابی ابتدایی، مشاوره و راهکارها توسط شرکت بسته به اندازه سازمان شما

–         (نسبت به سایز سازمان، تعداد پرسنل و انگیزه سازمان) مشاوره حضوری و رفع مغایرت ها در صورت لزوم

–         (حدود یکماه بعد از گذراندن مراحل بالا) صدور گواهی نسبت به نوع آن ( از شرکت و یا مراجع بین المللی )

سوال : این وب سایت جهت ایجاد اعتماد چه اعتبارات و مجوزهایی دارد ؟

پاسخ : این وب سایت تحت مدیریت شرکت هولدینگ توسعه دهندگان سیستم ابتکار می باشد و دارای سابقه طولانی در ارتباط با ارائه خدمات فنی مهندسی، آموزشی و مشاوره ای در بستر فناوری اطلاعات می باشد و شما می توانید از طریق سربرگ درباره ما زیر منو اعتبارات و مجوزها تصاویر و مستندات مجوزهای گوناگون فعالیت های این شرکت و وب سایت را مشاهده فرمایید.

سوال : ایزومستر جهت انجام فرآیند چه اطلاعاتی از ما نیاز دارد ؟

پاسخ : بعد از ثبت سفارش و پرداخت مبلغ، فرمی از سمت شرکت برای شما ارسال می گردد که بسته به خدمات مورد تقاضای شما اطلاعات زیر به طور معمول می بایست در آن ارائه گردد :

  • جزئیات سازمان شما از قبیل اندازه، تعداد تاسیسات، قسمتها، نوع عملیات تولیدی، تجهیزات و غیره.
    • نوع صنعت شما؛ محصولات و خدمات؛ و پروسه های تجاری برای اطمینان از کفایت شما برای دریافت خدمات گواهینامه.
    • معیار پیشنهادی شما برای ثبت نام بر حسب : تعداد سایتها، پروسه ها، و تنوع محصولات و خدمات.
    • تاریخ های ترجیحی شما برای بررسی مستندات، پیش سنجش، و ممیزی ثبت.
    • راه تماس با نمایندگان مدیر اجرایی و کیفیت
چگونه میتوانم درخواست استاندارد بین المللی ایزو ارائه نمایم؟

پاسخ: ابتدا استاندارد مورد نظر خود را جستجو نمایید و سپس با کلیک بر روی ثبت درخواست به صفحه ثبت سفارش هدایت خواهید شد، در آن صفحه با کلیک بر روی ثبت نام و انتخاب برند صادر کننده گواهی ایزو بین المللی، می توانید با تکمیل مشخصات مرحله اول ثبت نام خود را تکمیل و هزینه مربوط را پرداخت نمایید این هزینه مربوط به بررسی مدارک و مستندات شما و ارائه راهکارهای مشاوره ای و آموزشی پیرامون استقرار استاندارد مورد نظر در سازمان شما می باشد، و هزینه گواهی بین المملی به شرکت مذکور جهت صدور گواهی ایزو شما پرداخت می گردد که پس از درخواست شما و بررسی سایز سازمان به شما اعلام می گردد.( توجه نمایید درصورتی که خودتان مشاور دارید و یا قبلا ممیزی شده باشید نیاز به ثبت درخواست مشاوره ویژه نیست در غیر این صورت پروسه شما با مشاوره ویژه نیز آمیخته خواهد شد که توسط کارشناسان به شما اعلام خواهد گردید) .

سوال : آیا میتوانم همزمان چند استاندارد سفارش دهم ؟

پاسخ : بله .هر شرکت با توجه به زمینه فعالیت خود میتواند هر تعداد استاندارد مرتبط با زمینه فعالیت خود را سفارش دهد .

سوال : چگونه استاندارد مطابق با زمینه فعالیتی خود را پیدا کنم ؟

پاسخ : ما برای سهولت دستیابی شما به استاندارد مورد نظر کلیه استاندارد ها را بر اساس رسته شغلی تفکیک نموده ایم اما در صورت نیافتن ضمن تماس با مشاوران ما میتوانید استاندارد مربوط به شغل خود را بشناسید.

سوال : چگونه میتوانم مدرک خود را از مراکز مختلف گواهی دهنده سفارش دهم ؟

پاسخ : تیم ایزومستر با عقد قرارداد با چندین مرکز گواهی دهنده مختلف و معتبر از کشور های مختلف یا به اصطلاح CB های تحت اعتبار AB کشور های مختلف این امکان را برای شما فراهم نموده است تا گواهینامه خود را طبق سلیقه خود از مراکز مختلف سفارش دهید . جهت این امر پایین صفحه ثبت درخواست، بر روی لوگوی هر برند کلیک نمایید تا به سبد کالای شما افزوده گردد.

سوال : چگونه میتوانم اعتبار گواهینامه دریافتی را بسنجم ؟

سلسله مراتب اعتبار سنجی:

Accredition body(1

۲)Certification body

۳)ایزومستر

مؤسسات اعتباردهنده ها (AB) از طریق سازمان جهانی استاندارد صورت می گیرد و همچنین اعتبار سازمان های گواهی دهنده از طریق AB انجام می گیرد.

گواهینامه هایی که پس از انجام ممیزی خدمت مشتریان گرامی ارائه می گردد از طریق سازمان های گواهی دهنده (CB) انجام می گیرد که علاوه بر صدور مدرک در سایت سازمان گواهی دهنده کلیه ی مشخصات سازمان درج می گردد و از این می توانیم اعتبار گواهینامه ی خود را ببینیم.

سوال : آیا میتوانم گواهینامه ایزو ای که در سایت موجود نیست را سفارش دهم ؟

پاسخ : بله از طریق فرم تماس با ما میتوانید درخواست استاندارد خود را ثبت نمایید تا ما در اولین فرصت بررسی کرده و امکان ثبت درخواست در سایت را برای شما فراهم می نماییم.

سوال : آیا میتوانم فقط مستندات و الزامات را سفارش دهم ؟

پاسخ‌: بله . شما می توانید تنها عملیات ثبت نام را انجام دهید که صرفا  شامل مستندات و الزامات استاندارد مربوطه می باشد، که البته این امر به معنی دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی نمی باشد.

سوال : آیا بدون ارسال مستندات استقرار و ممیزی میتوانم گواهینامه دریافت نمایم ؟

پاسخ‌: خیر. شما حتما باید مستندات کاری خود را به صورت فایل متنی یا مولتی مدیا برای ما ارسال نمایید . تا ما پس از بررسی آنها امکان مرکز شما را برای دریافت گواهینامه مورد نظر بسنجیم و پیش ممیزی صورت پذیرد و به دنبال آن ممیزی از طریق مراجع اعتبار سنجی شده طرف قرار داد با ایزو مستر انجام گردد، البته به لحاظ استفاده از تکنولوژی و متدهای نوین سعی می نماییم فرآیند انجام را برای متقاضیان به حداقل ممکن برسانیم. خواهشمند است به هیچ عنوان درخواست دریافت گواهی ایزو بدون مشاوره و ممیزی ایراد نفرمایید چرا که با کمال احترام پذیرفته نخواهد شد. هدف ما کمک به کیفیت واقعی و ارتقاء سطح استاندارد امور می باشد.

سوال : اگر هنگام پرداخت اینترنتی به مشکل برخورد کردم چه کنم ؟

پاسخ‌: به محض برخورد با مشکل در هر قسمتی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا مشکل شما را بر طرف نمایند.

سوال : چگونه میتوانم از تخفیفات با خبر شوم ؟

پاسخ‌: در قسمت اخبار ایزومستر میتوانید از کلیه کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه با خبر شوید.

سوال : روش های پرداخت به چه صورت است ؟

پاسخ‌: شما هم از طریق پرداخت اینترنتی و هم از طریق پرداخت به صورت کارت به کارت یا واریز به شماره حساب مربوطه میتوانید عملیات حساب خود را انجام دهید .

سوال : گواهینامه تا چه زمانی معتبر است ؟

گواهینامه های ایزو بین المللی: تاریخ اعتبار مندرج در گواهینامه های بین المللی به صورت ۳ ساله می باشد که تمدید اعتبار آن به صورت هر ساله توسط شرکت  گواهی دهنده انجام می پذیرد.

سوال : آیا میتوانم گواهینامه خود را تمدید نمایم ؟

پاسخ‌: بله پس از اتمام تاریخ اعتبار گواهی خود میتوانید از طریق همین مرکز اقدامات لازم را انجام دهید که صدور گواهینامه پس از ممیزی (مراقبتی،صدور مجدد) صورت می پذیرد.

سوال : اگر گواهی استاندارد خود را از مرکز دیگر دریافت کرده باشم میتوانم از طریق این مرکز آن را تمدید نمایم ؟

پاسخ‌: بله شما با ارسال مستندات استاندارد دریافتی خود از مرکز قبلی میتوانید با انجام ممیزی مراقبتی به راحتی گواهینامه خود را از طریق این مرکز تمدید نمایید.

سوال : آیا پیاده سازی فقط از طریق مشاوران شما باید باشد ؟

پاسخ‌: خیر در صورتی که شما مشاور پیاده سازی استاندارد را دارید ما مستندات و الزامات پیاده سازی را برای شما ارسال مینماییم تا خودتان آن ها را پیاده نمایید در غیر این صورت می بایست از طرح مشاوره ویژه شرکت استفاده نمایید.

سوال : مشاوره ویژه ایزومستر شما چگونه است ؟

پاسخ‌: کارشناسان ایزو مستر عموما در سازمان شما حضور به عمل رسانیده و بر اساس چک لیست ها شروع به آموزش و رفع مغایرت های احتمالی می نمایند، در این صورت بر اساس سایز سازمان شما قرارداد منعقد شده و مبلغی مجزا دریافت می گردد. هزینه ایاب و ذهاب و اقامت کارشناسان و ممیزین بر عهده کارفرماست.

سوال : آیا ایزو مستر نماینده یا شعبه دیگری دارد ؟

پاسخ‌: بله، شرکت توسعه دهندگان سیستم ابتکار در برخی از شهر ها دارای نماینده رسمی می باشد که از سایت رسمی این شرکت به آدرس ISOMATER.IR و یا TEDSA.COM می توانید از آنها اطلاع کسب نمایید.

سوال : نحوه دریافت تقدیر نامه به چه صورت است و چرا هزینه دریافت می گردد ؟

پاسخ‌: شما می بایست از سربرگ مربوط به تقدیر و جوایز در مورد مورد نظر ثبت نام نمایید و هزینه را از طریق روند معمول پرداخت نمایید، این هزینه بابت ارزیابی های استاندارد جهت عمل به ایزو اخذ شده توسط سازمان و کارمندان دریافت می گردد، این ممیزی با ممیزی ابتدایی متفاوت بوده و پارامترهایی نظیر نظر سنجی از مشتریان جهت بررسی رضایت مندی آنان و دیگر پارامترهایی در آن دخیل است.

سوال : من مدیر عامل سازمانی هستم که تمایل دارم به طور مداوم از خدمات ایزو مستر استفاده نمایم، پیشنهاد شما به من چیست ؟

پاسخ : ما به شما پیشنهاد می دهیم از خدمات اشتراک ایزومستر و دریافت کارت های اشتراک ( کلیدی، کارا ، مستر) استفاده نمایید. دارندگان این کارت ها به صورت مداوم شامل تخفیف ها و مشاوره های ویژه و صدور مدارک با سرعت بیشتری می گردند.

تومان

درخواست های ثبت شده

سبد خرید خالی است

عضویت در خبرنامه سایت

ایمیل خود را وارد و کلید اینتر را فشار دهید
آموزش مجازی

 

شناسه ملی اینترنتی

 

راهنمای مسافرت، مهاجرت، بورس تحصیلی