نمایش یک نتیجه

Show sidebar
مكان گيرنده
Close

استاندارد ایزو سازگاری و دسترس بودن ابزار الکترونیکی در آموزش و پرورش

700,000 تومان

ایزو 24751 :‌ سازگاری و دسترس بودن ابزار الکترونیکی در آموزش و پرورش

ISO/IEC 24751-3:2008 provides a common language for describing digital learning resources to facilitate matching of those resources to learners’ accessibility needs and preferences (as defined in ISO/IEC 24751-2). This description is one side of a pair of descriptions used in matching user needs and preferences with education delivery (as described in ISO/IEC 24751-1).

ISO/IEC 24751-3:2008 discusses the basic principles adhered to in developing this model for describing digital learning resources. It explains: the assumptions made in developing ISO/IEC 24751-3:2008, the notion of an original and adapted resource, the major categories of metadata for original and adapted resources, the notion of an access mode for a resource, what is meant by adaptability, and the importance of interoperability and the role played by consistent implementation in interoperability.

It contains the information model for ISO/IEC 24751-3, including the attribute, allowed occurrence and datatype of each element.

It defines and describes how the terms in the information model should be used, and explains how ISO/IEC 24751-3:2008 can be extended.

It discusses conformance to ISO/IEC 24751-3. Conformance is dependent on the role played by the conformant technology. Conformance requirements for both education delivery applications, resources and metadata authoring tools are explained.

مكان گيرنده
Close

استاندارد ایزو سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد توافقنامه آموزشگاه بین المللی

700,000 تومان

استاندارد راهنمای IWA2 به موسسات آموزشی کمک میکند تا سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001 را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص این گونه موسسات طرح ریزی و پیاده سازی کنند

با استفاده از سیستم مدیریت کیفیت می توان کلیه فرایندهایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر خدمات آموزشی قابل ارائه تاثیر گذارند را تحت کنترل قرار داد تا اطمینان حاصل شود که خدمات ارائه شده ،نیازها و انتظارات آموزش گیرندگان و مراجع قانونی را برآورده می نمایند.

پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت IWA2 در یک مرکز آموزشی منجر به ایجاد یک رویکرد نظام مند در سازمان به منظور شناسایی و تجزیه و تحلیل نیازها و انتظارات مشتریان شده که بر اساس این شناخت ، برنامه های آموزشی و تحصیلی موسسه طراحی و ارائه می شوند.

دامنه کاربرد استاندارد IWA2:2007

کلیه سازمانهای ارائه دهنده خدمات آموزشی در کلیه سطوح شامل مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان ،مراکز آموزش عالی ، دانشگاه ها، موسسات آموزشی ، مراکز ارائه دهنده

مزایای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA2:2007

تثبیت جایگاه سازمان آموزش دهنده در محیط اجتماعی – اقتصادی مربوط به حوزه فعالیت خود

حصول اطمینان از انطباق با الزامات قانونی و حرفه ای

ارتقای سازمان در جامعه و افزایش اعتماد مشتریان

اثبات تعهد مدیران ارشد سازمان به بهبود مداوم فرایندها و خدمات خود و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه

بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه های ناشی از کیفیت پایین

استاندارد ایزو 10015
Close

استاندارد ایزو کیفیت واحد آموزش سازمانها

700,000 تومان

استاندارد جهاني ايزو 10015 توسط كميته فني 176 ISO/TC مديريت و تضمين كيفيت و كميته فرعي SC3 تهيه شده است. نمايندگان 22 كشور، در دسامبر 1999 پيش‌نويس اصلي اين استاندارد را طراحي كردند كه به عنوان راهنمايي براي مجموعه فعاليت‌هاي آموزشي سازمان‌ها به كار برده مي‌شود.

اين استاندارد بين‌المللي راهكارهايي به دست مي‌دهد كه سازمان‌ها و منابع انساني آنها را در زمينه مسائل مربوط به آموزش ياري مي‌دهند. زماني كه براي تفسير اشارات مربوط به مباحث آموزش درگروه استاندارد ايزو 9000 در زمينه تضمين كيفيت و مديريت كيفيت به راهنمايي نياز است، مي‌توان از استاندارد ايزو 10015 استفاده كرد.

اهداف سازمان براي بهبود مستمر كه دربرگيرنده عملكرد منابع انساني است، ممكن است تحت تاثير گروهي از عوامل خارجي از جمله تغيير بازار، فناوري، نوآوري، ملزومات و نيازهاي مشتريان و سهامداران ديگر قرار گيرد. چنين تغييراتي مي‌تواند سازمان را به تحليل نيازهاي مرتبط با مهارت خود وادار كند.

نقش اين استاندارد، تهيه راهنما براي سازمان‌ها به منظور شناسايي و تجزيه و تحليل نيازهاي آموزشي و طراحي و برنامه‌ريزي آموزش، تدارك براي آموزش، ارزشيابي آموزش، كنترل و بهبود فرايند و اثربخشي بيشتر است و هدف آن كمك به سازمان‌هاست تا آموزش خود را به يك سرمايه‌گذاري موثرتر و كاراتر تبديل كنند. آموزش يك فرايند چهار مرحله‌اي است. يك فرايند آموزش برنامه‌ريزي شده و سيستماتيك مي‌تواند سهم بسزايي در كمك به سازمان در جهت توسعه و بهبود توانايي‌هايش براي رسيدن به اهداف كيفي داشته باشد.

ﻛﺎرﻛﻨﺎن سازمان هاباید در ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺳﻄﻮح آﻣﻮزش ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ اي ﻛﻪ ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎن در ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺤـﺼﻮﻻت و خدمات ﺑـﺎ ﻛﻴﻔﻴـﺖ و در ﻳـﻚ ﺑﺎزار ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ در ﺣﺎل ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﻪ در آن ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎ و اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن داﻳﻤﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ، ﺑﺮآورده ﮔﺮدد.

راﻫﻨﻤﺎﻳﻴﻬــﺎي ﻣﻨــﺪرج در اﻳــﻦ اﺳــﺘﺎﻧﺪارد  ISO 10015، اﺟــﺮا، ﻧﮕﻬــﺪاري و ﺑﻬﺒــﻮد راﻫﺒﺮدﻫــﺎ و ﺳﻴــﺴﺘﻤﻬﺎي آﻣﻮزﺷــﻲ را ﻛــﻪ ﺑــﺮ ﻛﻴﻔﻴــﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت و خدمات ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻣﻲ ﮔﺬارد ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻴﺸﻮد. اﻳﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺑﺮاي ﻫﻤﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ از ﻫﺮ ﻧﻮﻋﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﻪ پیاده سازی است.

مكان گيرنده
Close

استاندارد ایزو مباحث کیفیت مراکز آموزشی

700,000 تومان

استاندارد ایزو 29990

جدید ترین استانداردی که تاکنون در زمینه آموزش تدوین شده است  استاندارد 29990  هست که در سال 2010 توسط BSI (موسسه استاندارد بریتانیا) تدوین شده است.ویژگی های اصلی‌ این که این استاندارد را از سایر استاندارد های حوزه آموزش متمایز می‌کند بدین قرارند:

 ·تمرکز اصلی این استاندارد بر یادگیری (learning) است به جای آموزش (Training).

 ·این استاندارد هم در سازمان‌های آموزشی و هم برای واحد آموزش سازمان‌ها قابل پیاده سازی است. برخلاف استاندارد ایزو10015  که صرفا برای واحد آموزش سازمان‌ها درنظر گرفته شده و استاندارد IWA2 که صرفا برای سازمان‌هایی که فعالیت اصلی‌شان آموزش است قابل کاربرد است، این استاندارد در تمامی سازمان‌ها قابل پیاده سازی است.

 ·این استاندارد صرفا به فرایند های آموزش سازمان‌ها نمی‌پردازد و علاوه بر توجه به فرایند آموزش، به فرایند مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، مدیریت ریسکو… نیز  توجه می‌شود.

 ·این استاندارد منتج به صدور گواهینامه‌ای می‌شود که قابل استفاده در قراردادها است.

دانش به یک عامل کلیدی در مدیریت موفق شرکت های بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است و ارایه خدمات آموزشی به طور فزاینده ای به عنوان یک کسب و کار خدمات گرا شناخته می شود. اهمیت اقتصادی رو به رشد یادگیری دانش در جامعه جهانی، فرصت های جدید اقتصادی از جمله فعالیت برای ارایه خدمات انتفاعی یادگیری را بوجود آورده است. در نتیجه تضمین کیفیت یک مساله بسیار مهم در این وادی محسوب می شود.

 هدف ایزو 29990:2010 ارایه یک الگوی عمومی برای عمل و عملکردهای حرفه ای کیفیت است و یک مرجع مشترک برای ارایه دهندگان خدمات آموزشی (LSPs) و مشتریان آنها در طراحی، توسعه و ارایه آموزش، تحصیلات و توسعه غیر رسمی است.

استاندارد تمرکز بر یادگیرنده و نتایج حاصل از فرآیند یادگیری دارد و بر طیف گسترده ای از گزینه های موجود برای ارایه خدمات یادگیری تاکید می نماید. در این استاندارد به معیارهای صلاحیت ارایه دهندگان خدمات آموزشی اشاره شده است و به سازمان ها و اشخاص حقیقی ارایه دهنده خدمات آموزشی کمک می کند تا بتوانند نیازمندی ها و انتظارات خود را برای صلاحیت و توانایی توسعه را برآورده نمایند