استاندارد اروپا

امروزه در تجارت، سازمانها و شرکت ها به دنبال بدست آوردن روشها و متدهایی جهت رسیدن به قدرت،رقابت وکاربرد صحیح محصولات در زمینه فعالیت خود نیز میباشند.از دیگر سو متقاضیان و مشتریان امکانات و زمان کافی جهت ارزیابی کالای خریداری شده خود را نیز ندارند، به همین منظور با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی به دنبال محصولاتی با توجه به این استانداردها بوده و سپس اقدام به خرید آنها می نمایند.
. دیدگاه اروپا نسبت به تجارت آزاد و حركت آزادانه كالاها،باعث شد تا اروپا با تدوین یك راهنمای جدید راه تجارت آزاد را هموار نماید.

این استاندارد با عبارت مخفف CE نشان داده می‌شود، که به منظور استانداردسازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه اقتصادی اروپا تولید یا به فروش می‌رسند، ارایه شده است. این حروف اختصار کلمات فرانسوی Conformité Européenne   است. نشان CE بر روی محصول تضمین می کند که محصول با استاندارد های دستورالعمل های EC برابری دارد.همچنین محصولاتی که واجد دریافت علامت CE می‌شوند، باید از نظر سلامت ،کیفیت ، امنیت و مضر نبودن برای انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و چنانچه واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند شد.

مزایای CE

این نشان بعنوان یک سیستم پذیرفته شده جهت حصول اطمینان از کیفیت، ایمنی و الزامات زیست محیطی بسرعت در حال گسترش در کلیه کشورها می¬باشد از این رو دریافت گواهیCE  برای تولید کنندگان بسیار حائز اهمیت است چرا که CE استاندارد اروپاست و در واقع گواهی تضمین کیفیت اروپا به شمار می آید مقبول بسیاری از کشورهای دنیاست . همچنین محصولات با این نشان شانس بیشتری برای بازاریابی و تصاحب بازارهای جهانی خواهند داشت.

مزایای CE

• امكان صادرات به كشورهای دیگر
• ایجاد اطمینان در مصرف كننده و بازار خرده فروشی
• محصول مورد نظر می تواند به صورت قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپاEU  و منطقه تجاری آزاد اروپا به فروش برسد و جابجا شود.
• شرکت در مناقصات بزرگ دولتی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی
• نظر مثبت نهادهای قانونی
• رعایت حقوق مصرف كننده
• مزیت رقابتی و تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *