عدم انطباقهای خدمت :
درصورت بروز مشکل جهت خدمات فرم اقدام اصلاحی و پیشگیرانه با کد فرم F013.00 جهت این موارد پرشده و پس از تکمیل آن توسط مدیرQC و یا مدیر واحد مربوطه پیگیری تا اثر بخشی انجام می گردد .
لیست اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در فرم F014.00 در سازمان ثبت و نگهداری می شود .
مراحل صدور و اقدام بر روي فرم اقدام اصلاحي/پيشگيرانه:
درخواست كننده : كليه كاركنان سازمان
انجام دهنده اقدام اصلاحي/ پيشگيرانه: در فرم مشخص مي گردد.
مسئول پيگيري انجام اقدامات : نماينده مديريت / مدیر واحد مربوطه
مسئول كنترل اثربخشي اقدام اصلاحي يا پيشگيرانه: درخواست كننده / نماينده مديريت / مدیر واحد مربوطه
تكميل كننده فرم: نماينده مديريت / مدیر واحد مربوطه
5– مسئوليتها :
5-1- مسئوليت اعلام شكايات مشتريان به نماینده مدیریت با مسئول بازرگانی مي باشد.
5-2- مسئـوليت تشكيل تيـم جهت بررسي اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه با نماينده مديريت / مديریت مي باشد.
5-3- مسئوليت پيگيـري اقدامـات اصلاحي و پيشگيرانه بر روي عدم انطباق هاي فرآيند خدمات با نماینده مدیریت مي باشد.