ایزو 10002

با کنترل موثر شکایات شانس زیادی برای بررسی درخواست مشتریان خواهید داشت. و می توانید شکایت مشتری را به رضایت آن تبدیل کنید. مخصوصا زمانیکه شما شکایات را فرصتی برای پیشرفت چرایی و چیستی کار می پندارید . ایزو 10002 می تواند به شما کمک کند تا به این امر برسید که بدون توجه به اندازه و ماهیت شرکت شما می باشد. سیستم مدیریت شکایات مشتریان بعنوان نیاز اصلی و ضروری هر شرکتی می باشد. مخصوصا شرکت هائی که می خواهند موفق شوند و موفق بمانند.

رضایتمندی مشتری در ایزو 10002 چیست؟ کنترل شکایات

مشتریان خیلی بیشتر از آنچه که شما خدمات می دهید انتظار دارند. و رقیبان شما به سختی تلاش می کنند تا این انتظارات را برآورده کنند. با ایزو 10002 نیز شما می توانید این کار را انجام دهید که استانداردی بین المللی برای رضایت مشتریان است. این ایزو اصولی برای  شما ارائه می دهد که سیستم مدیریت شکایات را در جای خود قرار بدهد. و به شما کمک می کند تا شکایات را مشخص کرده و عامل آنها را پیدا کرده سپس انها را رفع کنید. ایزو 10002 همچنین به شما امکان می دهد تا قسمت هایی را در شرکت خود بیابید که جای پیشرفت داشته و نهایتا عامل شکایات را از بین می برد. این استاندارد پروسه ها و کنترل های مدیریتی را مشخص می کند که به شما کمک می کند تا شکایات مشتریان را بطور موثری کنترل کرده و مطمئن شود که مشتریان بسیاری از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

مزایای مدیریت شکایات چیست؟

بدست آوردن کارائی عملکردی برای مشخص کردن فعالیت ها و عوامل شکایات
حل بسیاری از شکایات با بکارگیری راهکار مشتری مدار
متحد کردن کارکنان با ارائه فرصت های آموزش و خدمات به مشتریان
یکپارچه ایزو 10002 با ایزو 9001 برای ارتقاء کارائی کل سازمان
کنترل و ارتقاء مداوم پروسه کنترل شکایات

مهمترین اصول در اجرای ایزو 10002

1-    کمیته ای تشکیل داده و از مدیریت ارشد راهنمایی بگیرید.

2-    کل شرکت را با ارتباط داخلی خوبی درگیر کنید.

3-    فرایند های مدیریت موجود را با ویژگی های ایزو 10002 مقایسه کنید.

4-    بازخورد مشتری را درباره مدیریت شکایات موجود بدست آورید.

5-    یک تیم اجرائی برای بدست آوردن بهترین نتایج تشکیل بدهید.

6-     نقشه ای طراحی کرده و نقش ها و مسئولیت ها و زمان بندی ها را به اشتراک بگذارید.

7-    اصول سیستم های مدیریتی ایزو 10002 را در شرکت خود پیاده کنید.

8-    دخالت،آموزش و نوآوری کارکنان را تشویق کنید.

9-    به کارکنان آموزش بدهید تا سیستم مدیریت ایزو 10002 را بکار گیرند.

10-  سیستم ایزو 10002 خود را دائما مرور کنید تا مطمئن شوید که بصورت کارآمد باقیمانده و اینکه شما دائما آن را ارتقا می دهید.

چگونه می توان گواهی ایزو 10002 را گرفت؟

ما فرایند صدور گواهی را ساده می کنیم. سپس شما از ما می خواهید تا یک مشاور بکار بگیریم که به شما و شرکتتان با در نظر گرفتن گامهای زیر کمک میکند

1 . تحلیل شکاف: این خدمت اختیاری می باشد و ما نگاه دقیقی بر سیستم مدیریت شکایات کنونی می اندازیم و ان را با ویژگی های ایزو 10002 مقایسه می کنیم. این کار به شما کمک می کند تا قسمت هایی مشخص شود که نیاز به کار بیشتری قبل از اجرای ارزیابی رسمی دارد و در پول و زمان صرفه جویی می شود.

ارزیابی رسمی

این کار در دو مرحله صورت می گیرد. در ابتدا امادگی ارزیابی را با بررسی روند و کنترل ضروری ایجاد شده مرور می کنیم. و جزئیات یافته هایمان را با شما در جریان گذاشته و در صورتی که کاستی پیدا شود ان را به شما ارائه می دهیم. اگر همه موارد لازم در جای خود قرار داشتند سپس اجرای روند و کنترل را در سازمان بررسی کرده تا مطمئن شویم همانطور که برای گرفتن گواهی لازم است انها بطور موثری کار می کنند.

اعطای گواهی و فراتر از آن

زمانیکه ارزیابی رسمی انجام شد آنگاه گواهی ایزو 10002 را می گیرید که تا سه سال معتبر  می باشد.مشاور شما در این مدت در تماس خواهد بود و بازدید های مداوم انجام می شود تا مطمئن شود سیستم شکایتی ندارد و دائما پیشرفت می کند.

سیستم هایتان را یکپارچه کنید

ایزو 10002 بعنوان سیستم مدیریت واحد در شرکت شما باقی خواهد ماند. همچنین با سیستم های مدیریت دیگری یکپارچه می شود که ویژگی های مشترکی دارند و بخصوص با مدیریت کیفیت ایزو 9001 یکپارچه می شود. همچنین می توانید از دانش ایزو 10002 برای ارتقاء مدیریت کیفیت در شرکت شما یا بالعکس استفاده کرد. سعی کنید از PAS99 بعنوان چارجوبی برای معین کردن و انسجام ویژگی های سیستم مدیریتی رایج برای عملکرد بهتر استفاده کنید.

مدیریت شکایات در SME ها

شکایات مشتریان تنها می تواند در شرکت های کوچک تاثیر بزرگی داشته باشد. یعنی اینکه ایزو 10002 می تواند مزایای بسیاری نیز داشته باشد. بدون توجه به اندازه شرکت شما ،روشی که شکایات مشتریان را مدیریت می کنید نقش برابر و یکسانی در تنظیم و پوشش انتظارات مشتری دارد. ما می دانیم که ممکن است شما بودجه و زمان کمتری داشته باشید و این همان دلیل همکاری ما با شما برای فائق آمدن به مشکلاتی است که با آن مواجه می شوید. بنابراین کمک میکنیم تا در افزایش و بهبود مشتریان جدید برنده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *