مزاياي ثبت سيستم مديريت براي سازمانها :

شرکتها و سازمانها صرفنظر از نوع و اندازه و ميزان سود آوري علاقمندي زيادي براي ثبت سيستمهاي مديريتي همچون ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 دارند، زيرا بايد نيازهاي بازار، رضايت مشتري يا نيازمنديهاي قانوني و تجاري را پوشش دهند. اجراي سيستماتيک و موفق اين استانداردها با هدف ارتقاء بهره وري و کاهش هزينه موجب مي شود سازمانها از قابليت رقابتي بالا برخوردار گردند و به سود آوري برسند.

علل اساسي علاقمندي سازمانها براي دريافت گواهينامه هاي استاندارد بين المللي ISO عبارتست از: بهبومزاياي ثبت سيستم مديريت براي سازمانها: شرکتها و سازمانها صرفنظر از نوع و اندازه و ميزان سود آوري علاقمندي زيادي براي ثبت سيستمهاي مديريتي همچون ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 دارند، زيرا بايد نيازهاي بازار، رضايت مشتري يا نيازمنديهاي قانوني و تجاري را پوشش دهند. اجراي سيستماتيک و موفق اين استانداردها با هدف ارتقاء بهره وري و کاهش هزينه موجب مي شود سازمانها از قابليت رقابتي بالا برخوردار گردند و به سود آوري برسند.

علل اساسي علاقمندي سازمانها براي دريافت گواهينامه هاي استاندارد بين المللي ISO عبارتست از: بهبود فرآيند هاي سازماني توليد محصول با کيفيت بهتر کمک به بازاريابي و فروش بيشتر محصول و ايجاد تقاضا حصول اطمينان ازبرآورده سازي نيازها و انتظارات مشتريان آمار ها نشان ميدهد از مزاياي استقرار و ثبت سيستمهاي مديريت کيفيت در شرکتها ميتوان به موارد زير اشاره نمود: 83% بهبود کنترل مديريت گزارش 70% بهبود واقعي در ارائه خدمات به مشتريان 64% موفقيت در انعقاد قرارداد فروش و ارائه خدمات 48% افزايش سهم بازار تعداد زيادي از شرکتها و موسسات دولتي از تامين کنندگان خود درخواست ثبت سيستم مديريتي همچون ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 جهت رعايت حداقل شرايط شرکت در مناقصات و انعقاد قرارداد را دارند.

اين موضوع بخصوص براي موسسات و شرکتهايي که تمايل به همکاري با اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو تجارت جهاني را دارند از اهميت خاصي برخوردار است. به نحوي که شرط مهم و اساسي در انعقاد قرارداد تامين کننده، ثبت سيستم مديريتي مي باشد. در حال حاضر در بين صنايع مختلف در داخل کشور ثبت گواهينامه هاي ISO به عنوان يک نيازمندي بديهي جهت حفظ توانايي رقابت و کيفيت محصول و رعايت قوانين و مقررات دولتي به شمار مي آيد.

فرآيند هاي سازماني توليد محصول با کيفيت بهتر کمک به بازاريابي و فروش بيشتر محصول و ايجاد تقاضا حصول اطمينان ازبرآورده سازي نيازها و انتظارات مشتريان آمار ها نشان ميدهد از مزاياي استقرار و ثبت سيستمهاي مديريت کيفيت در شرکتها ميتوان به موارد زير اشاره نمود: 83% بهبود کنترل مديريت گزارش 70% بهبود واقعي در ارائه خدمات به مشتريان 64% موفقيت در انعقاد قرارداد فروش و ارائه خدمات 48% افزايش سهم بازار تعداد زيادي از شرکتها و موسسات دولتي از تامين کنندگان خود درخواست ثبت سيستم مديريتي همچون ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 جهت رعايت حداقل شرايط شرکت در مناقصات و انعقاد قرارداد را دارند. اين موضوع بخصوص براي موسسات و شرکتهايي که تمايل به همکاري با اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو تجارت جهاني را دارند از اهميت خاصي برخوردار است. به نحوي که شرط مهم و اساسي در انعقاد قرارداد تامين کننده، ثبت سيستم مديريتي مي باشد. در حال حاضر در بين صنايع مختلف در داخل کشور ثبت گواهينامه هاي ISO به عنوان يک نيازمندي بديهي جهت حفظ توانايي رقابت و کيفيت محصول و رعايت قوانين و مقررات دولتي به شمار مي آيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *