دانشنامه تجارت و بازرگانی

وظایف امور بازرگانی

 شرح وظایف:

۱) برنامه‌ریزی و نظارت بر خریدهای داخلی و خارجی با رعایت آئین‌نامه معاملاتی شرکت؛

۲) نظارت و هماهنگی لازم در کلیه عملیات و تشریفات لازم به منظور سفارش خرید، استعلام، برگزاری مناقصه، برگزاری مزایده، امور ارزی، گشایش اعتبارات اسنادی، عملیات ترخیص از گمرکات و سایر تشریفات بازرگانی؛

۳) برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام امور بیمه‌های حمل و نقل و سایر پوشش‌های بیمه‌ای کالاهای خریداری شده و بیمه خودروها و دارایی های شرکت؛

۴)     برنامه‌ریزی و نظارت بر کلیه انبارها و استقرار سیستم مطمئن انبارداری برای انبارهای شرکت؛

۵) برنامه‌ریزی و برآورد بهینه ملزومات مصرفی و نقطه سفارش کالا و تأمین ملزومات مصرفی (کالاهای عمومی) مورد نیاز؛

۶) هماهنگی بین فعالیت‌های بازرگانی، امور مالی و همکاری با حسابرسان شرکت؛

۷)    برنامه‌ریزی و نظارت بر استقرار سیستم ارتباطی و انجام کنترل‌های لازم؛

۸) برنامه‌ریزی و هماهنگی امور تعمیرات ونگهداری وسائط نقلیه، ماشین آلات، ساختمان‌هایاداری و مسکونی، توسعه فضای سبز، سیستم‌های گرمایشی و برودتی، الکتریکی و سایر تاسیسات متعلق به شرکت؛

۹)  نظارت بر تنظیم قراردادهای خدماتی، تدارکاتی و پیمانکاری و نظارت بر حسن اجرای عملیات و تعهدات؛

۱۰) عضویت و فعالیت در کمیته‌های مرتبط با وظایف دفتر حسب ابلاغ صادره؛

۱۱) طرح‌ریزی، هدایت، پیاده‌سازی و کنترل فعالیت‌های بهبود به منظور تسهیل در انجام فرآیندهای امور تدارکات و پشتیبانی و ایجاد تحول اداری؛

۱۲) تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه امور تدارکات و پشتیبانی و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و ماموریت‌های اصلی؛

۱۳) تهیه‌ و تدوین برنامه‌های عملیاتی، میان‌مدت و بلندمدت برای فعالیت‌های امور تدارکات و پشتیبانی بر اساس جهت‌گیری‌ها و خط‌مشی‌های کلان سازمان؛

۱۴) الگوبرداری از بهترین‌ها جهت بهبود فرآیندهای کاری؛

۱۵) اجرای روش‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها و سایر مستندات ابلاغ شده مصوب سازمانی؛

۱۶)    انجام سایر وظایف محوله در حوزه تحت مدیریت.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *